Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit event is voorbij.

Filmding College #16 – Visual Storytelling

25 januari 2018 | 13:30 - 18:00

€195

Beeldende verhalen overheersen het marketing landschap van vandaag. Zelden communiceren we nog alleen door middel van tekst. Visual storytelling is effectief voor het onderbouwen van argumenten en het oproepen of versterken van de emotie bij een merk. Verhalen vertellen kan iedereen, maar hoe voeg je nou precies op die manier beeld toe aan jouw merkverhaal, dat het precies hetgeen vertelt en de emotie overbrengt die jij wilt meegeven? Tijdens het volgende Filmding College leren we je meer over de inzet van visual storytelling, en hoe het je helpt mensen te verbinden aan je merk.

Praktijkvoorbeelden
Aan de hand van interessante cases delen ervaringsdeskundigen hoe zij visual storytelling hebben ingezet en wat dit hen heeft opgeleverd. Met welk doel hebben zij het ingezet? Wat hebben zij hieruit geleerd? Hierbij stellen wij graag de sprekers aan je voor…

Wat kun je verwachten?

                                                      

Andre Ansems                                                                                 Esther Zoetmulder                                                                        Helma Verstoep
Directeur & Marketingdeskundige                                          Manager Merk en Marketing                                                      Sr. Communicatie-Adviseur
Filmding                                                                                            Communicatie Consument, PostNL                                       Brand Strategy, Nuon

 

André Ansems, directeur bij Filmding

André heeft als ambitie om mensen te prikkelen en inspireren op het gebied van toegepaste visuele communicatie. Doordat 83% van de mensen voorkeur heeft voor audiovisuele communicatie en onze hersenen beeld 10 keer zo snel verwerken dan tekst, is visual storytelling een effectieve manier om jouw merk te presenteren. Wil je weten hoe beslissingen worden genomen en hoe je beslissingen kunt beïnvloeden, door het juiste verhaal te vertellen met beeld? Aankomend College praat André je bij over de mogelijkheden van visual storytelling.

Esther Zoetmulder, Manager Merk en Marketing Communicatie Consument bij PostNL

Esther Zoetmulder is als manager merk en marketing communicatie consument bij PostNL verantwoordelijk voor alles wat zij richting consumenten communiceren. De laatste jaren schuiven zij in hun communicatie steeds meer op naar digital first campagnes. Ze proberen de consument op een andere manier te betrekken bij hun merk. Voor het top of mind houden van de kaart zit dat hem veelal in het overbrengen van een emotie. In haar presentatie vertelt zij hier graag meer over.

Helma Verstoep, Sr. Communicatie-Adviseur Brand Strategy bij Nuon

Je energieleverancier is niet het eerste onderwerp waar je op een verjaardag over spreekt. Hoe bind je mensen dan aan je merk vanuit hun belevingswereld, inclusief een duidelijke ‘what’s in it for me’? Bij Nuon doen ze dit door te communiceren vanuit onderwerpen die consumenten belangrijk vinden, zoals het tonen van waardering voor je bestaande klanten. En dan niet door ze direct een productaanbod te doen, maar vanuit een verhaal dat wordt ingestoken vanuit emotie. Want in lange relaties is het tonen van oprechte waardering belangrijk.

Helma Verstoep werkt op de afdeling Brand Strategy van Nuon. Ze begeleidt de ontwikkeling van de merkcampagnes. Ze probeert de betrokkenheid met het merk Nuon te vergroten, waarbij storytelling een grote rol speelt. Interessant, maar niet altijd even makkelijk midden in de energietransitie, met een steeds kritischer publiek en toenemende concurrentie.

Programma

13.30 – 14.00   Ontvangst
14.00 – 14.30   Esther Zoetmulder – Het overbrengen van emotie
14.30 – 15.00   Helma Verstoep – Vergroten van de betrokkenheid
15.00 – 15.30   Pauze
15.30 – 16.15   André Ansems – Beïnvloeding met beeld
16.15 – 16.45   Afsluiting
16.45 – 18.00   Netwerkborrel

Let op!
Onze deelnemers zijn zowel geïnteresseerd in de onderwerpen als in het sparren met gelijkgestemden. Kennis en ervaring delen – dat staat centraal! We zijn selectief in wie we laten deelnemen, dus aanmelden is een must. Twijfel je nog? Bekijk dan hier waarom je je zou moeten aanmelden.

 

Filmding Colleges
Onze Colleges worden altijd bezocht door een spectrum aan directeuren, HR- marketing- en communicatieprofessionals van uiteenlopende organisaties tussen de 25-5000 medewerkers. Onder het genot van een hapje en een drankje leer je tijdens deze inspirerende middag wat de toevoegde waarde van visual storytelling is en hoe je dit strategisch kunt inzetten. Het programma wordt met grote zorg voorbereid. De waarde van een entreekaart is € 195,- excl. BTW.

Sponsoren
Het Filmding College wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren:

 

Gegevens

Datum:
25 januari 2018
Tijd:
13:30 - 18:00
Kosten:
€195
Evenement Categorie:
Evenement Tags:
, , , , , , , , , , ,

Organisator

Filmding B.V.
Telefoon:
076 711 2233
E-mail:
info@filmding.nl
Website:
www.filmding.nl

Locatie

Inspirium Hospitality Mall
Kronenburgwerf 20
Breda, 4812 XR
+ Google Maps
Telefoon:
076-7112233
WordPress Lightbox Plugin